Odred otpisanih / Suicide Squad, SAD, 2016., strip spektakl, 123 minute |
---|
Redatelj: David Ayer |
Uloge: Will Smith, Margot Robbie, Viola Davis, Joel Kinnaman, Jared Leto, Jai Courtney, Jay Hernandez, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Cara Deltevigne, Ike Barinholtz, Karen Fukuhara, Adam Beach, Scott Eastwood, Common, Ben Affleck |
Dosad su već i nagluhi vrapci načuli da je „Suicide Squad“ bez veze, kamoli ne uvijek upućeno čitateljstvo Nemilosrdnih Gadova – pitanje je dakle samo na koji su točno od svih bezveznih načina ti naši nesretni suisajderi (od kojih nitko naravno nije ni najmanje suicidalan) bezvezni. Pa odgovorimo odmah na to – nisu iritantno promašeni i prenapuhani kao nedavna im DC Comics prethodnica „Batman V Superman: Dawn Of Justice“ ili kao sad već jaaako umorni Avengersi. S druge pak strane nisu ni blago subverzivno zajebantski kao kolega im antiheroj Deadpool. Ukratko – bezvezni su na najbezvezniji od svih bezveznih načina – naprosto su bez veze…
Kako stvari trenutno stoje u ‘kvalitete’ „Suicide Squada“ imat će se prilike iz prve ruke uvjeriti popriličan broj ljudi – dosad su u 12 dana prikazivanja globalno uzeli lijepih 466 milijuna U$D (na uloženih 175), a i kod nas ih je već vidjelo golemih skoro pa 67 somova gledatelja (doduše vjerojatno barem polovica na onaj dan kad je najveći domaći prikazivač djelio ulaznice po deset kuna). Hitčina je to dakle koja će se definitivno izroditi u serijal, a kolikogod se činilo da bilo kakav nastavak naprosto mora biti bolji od ovako mlitave Jedinice, teško je vjerovati da se išto suvislo da napraviti s ovakvom hrpetinom davno potrošenih klišea i općih mjesta kakvu nam donosi „Suicide Squad“.
No, krenimo redom – šefica nekakve tajne vladine agencije Amanda Waller (Davis) nakon smrti Supermana kojoj smo svjedočili u „BvS“ (sori, ogroman spoiler za sve koji nisu gledali, ali svakome je valjda jasno da će ga već nekako uskrsnuti – takve brendove se naprosto ne ubija) uspije prodati priču svojim pretpostavljenima da je jedini odgovor na nadolazeće megaopasnosti regrutiranje grupice supernegativaca koji se nalaze u superzatvoru Belle Reve u prašumama Louisiane, a koji bi radili za vladu. Treba odmah reći da je ta Wallerica nekakav pandan Marvelovom Nicku Furyu (Samuel L. Jackson), ali da je za razliku od svog kolege koji igra na tankoj žici, ali ipak nekako uspijeva ostati s ove strane dobra i zla, Wallerica čisti čisticati bad guy (čak ne niti bad girl nego čisti Nemilosrdni Gad) u kojem nema ni grama šarma ili karizme, samo hrpa čistog, bešćutnog birokratskog pragmatizma.
Uglavnom, manijaci koje će Wallerica privesti u svoju malu četu su redom: Deadshot (Smith), najbolji plaćeni ubojica na planeti; Harley Quinn (Robbie) nekadašnja psihijatrica koja je pukla kad se zaljubila u svog pacijenta – Jokera (Leto) glavom i bradom; Captain Boomerang (Courtney), nekakav bezukusni australski siledžija s bumerangom; Killer Croc (Akinnuoye-Agbaje), ne nažalost ubojita crocsica, već nekakav čudnovati čovjek krokodil te konačno El Diablo (Hernandez), Latino gangbanger s vatrom u prstima. Od njih petero tek posljednja dvojica imaju nadnaravne moći, a sve ih se prije ili kasnije pokuša bar na trenutak prikazati u nekom malo humanijem svijetlu. Npr. beskrupulozni killer Deadshot ima malu kćer do koje mu je iznimno stalo, certificirana megalujka Quinn fakat voli onog svog manijaka, dok je El Diablo u duši obiteljski čovjek.
I tu je vjerojatno problem – ne možeš biti subverzivan i onda subverzirati tu subverziju nekakvim slatkastim malograđanskim izlikama – gadovi naprosto moraju biti gadovi (po mogućnosti i Nemilosrdni), zato su uostalom, jebi ga, gadovi. E, ali ovo je holivudski blockbuster u koji je upucano lijepih para koje ne samo da se moraju vratiti onome tko ih je uložio, nego po mogućnosti i udvostručiti. A to brate ne ide ako film nije PG-13 kao ovaj.
A onda i ti negativci – ne ovi naši suicidalci, nego ovi protiv kojih se bore. Kad će više u Hollywoodu shvatiti da se ne treba slijepo držati stripa kao da je biblija (koje se btw. također ne treba slijepo držati jer bi inače ljudi kamenovali jedni druge po cesti) i imati u filmu nekakvo bezvezno stripovsko šatro nepobjedivo CGI čudovište. Nakon „BvS-a“ i zadnjih „X-Mena“, ovo je treće takvo u zadnjih par mjeseci i to je sad već teško izdrživo – ovdje to čak dolazi do ruba groteske i na momente se čovjeku učini da je zalutao u krivu dvoranu multipleksa i da ponovo gleda finale „Ghostbustersica“. Nadalje, film se dobrim djelom svog trajanja odvija u noćnim eksterijerima i interijerima i to ne izgleda baš najbolje u 3D-u, pa ako ga se već mora pogledati, onda je svakako 2D bolja opcija.
I za kraj ono o čemu su svi pričali mjesecima uoči premijere „S.S.-a“ – Joker ofkors. Nakon Nicholsona i (pogotovo) Ledgera, taj bi lik trebalo naprosto upokojiti, nema se tu više što novo reći i dodati. Letoov Joker daje debelu prevagu dizajnu nad sadržajem, on sam je za to najmanje kriv jer scenarist i režiser David Ayer („Fury“, „Street Kings“, scenarist „Training Daya“), kojeg mnogi krive za ovaj debakl, očito nije ništa naučio od Nolana i Ledgera. Kod njihovog je Jokera, utjelovljenja anarhije i kaosa, itekako bila važna svaka riječ koju izgovori. Ovaj Letoov se pak stalno nešto bezveze krevelji i skakuće izgledajući pritom kao nešto šatro užasno opasno i prijeteće, a po sadržajnoj ispraznosti sasvim je srodan Eisenbergovom Lexu Luthoru iz „BvS-a“ – i taj stalno nešto bez veze sere, a sve bez šarma, smisla i ikakve težine. Leto je izjavio da je dobar dio njegove uloge ostao u montaži, no sudeći po ovome što je završilo u finalnoj verziji, to se i ne čini nekom štetom.
Ako je tko i vidio u filmu nešto dobro, bila je to uglavnom Harley Quinn u sočnoj, ultrajebozovnoj interpretaciji sjajne Margot Robbie, no i tu su se opet ispriječili sadržajni problemi. Taj je lik naime ovdje napisan da djeluje ekstremno šokantno i kulerski, a zapravo je najcrnja hrpa klišea i davno viđenih općih mjesta, tako da sve što je u vezi njega/nje tu dobro, ide isključivo talentiranu Margot.
Uglavnom, DC Comics je nakon mlakog „Man Of Steela“, šugavog „BvS-a“ i krajnje neuvjerljivog „Sucide Squada“ na prilično klizavom terenu. Dogodine im izlaze „Wonder Woman“ i „Justice League“, nakon toga „The Flash“ i „Aquaman“, a onda valjda i „S.S.“ Dvojka. No put kojim su krenuli nikako, ali nikako ne obećava… (4,5/10)
Tekst je objavljen uz potporu Fonda za pluralizam Agencije za elektroničke medije i Hrvatskog audiovizualnog centra.
1 Komentar